Wim Vrolijk

Senior Trainer Sales & Beïnvloeding

Wie is Wim ?

Wim is een gedreven en gepassioneerd sales- en managementtrainer die geboeid wordt door de vraag wat maakt dat mensen doen wat zij doen. Met ruim 17 jaar ervaring in de internationale recruitmentbranche (opwel operationeel als in sales management), mag Wim zich specialist noemen op dit terrein. Zijn opleidingsachtergrond op het gebied van HRM en NLP stellen Wim in staat om bedrijfprocessen en communicatie van en tussen mensen, snel te doorgronden. Met het door hemzelf ontwikkelde IMPACT-Beslismodel® ligt de focus in zijn sales- en managementtrainingen op het beslisproces van de ander (klant, medewerker).

lees meer

Sales

Recruitment

Management

Invloed

Beïnvloeding

MindSet

HR-skills

Communicatie

Denkpatroon: positie/prestatie/relatie

Denkpatronen (metaprogramma's)

Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP)

reviews (8)

9,0 ‘Training heeft impact op zowel de verkoop skills als op persoonlijke gesprekstechnieken. Zeer waardevolle training dus’.

Arthur Noatschk

Bekijk alle reviews

Klanten

Wim werkt(e) onder andere voor: SGS Nederland BV,  Ballast Nedam BV,  Mammoet Europe BV,  The Swatch Group Netherlands,  ProRail,  Stahl Europe BV,  SNA Europe, 

MEER Over Wim

Wie is Wim

Wim is een gedreven en gepassioneerd sales- en managementtrainer die geboeid wordt door de vraag wat maakt dat mensen doen wat zij doen. Met ruim 17 jaar ervaring in de internationale recruitmentbranche (opwel operationeel als in sales management), mag Wim zich specialist noemen op dit terrein.

Zijn opleidingsachtergrond op het gebied van HRM en NLP stellen Wim in staat om bedrijfprocessen en communicatie van en tussen mensen, snel te doorgronden. Met het door hemzelf ontwikkelde IMPACT-Beslismodel® ligt de focus in zijn sales- en managementtrainingen op het beslisproces van de ander (klant, medewerker). Hierdoor verschaft hij de deelnemers zicht op wat er omgaat in het hoofd van de ander en hoe hierop effectief invloed uit te oefenen. Dit is des te waardevoller, omdat het altijd de klant is die het koopbesluit neemt en niet de verkoper.

 

Opleiding

2009 Conversational Coaching
2001 NLP Master-Practitioner HBO+
2000 NLP practitioner HBO
1989 Arbeidsvoorziening HBO

Talen

Nederlands Vloeiend
Engels Zeer goed
Duits Goed

Werkervaring

DEC 2009 - HEDEN Eigenaar Improvement Profs
JAN 2003 - JAN 2009 Partner Gazing Performance Systems
FEB 2000 - JAN 2003 Eigenaar Vrolijk trainingen
JAN 1997 - JAN 2000 IncompanyTraining Manager Brunel international
JAN 1994 - JAN 1997 Sales Manager Brunel international
JAN 1989 - JAN 1994 Mede eigenaar Werving & Selectiebureau
BEKIJK Het trainingsaanbod

trainingsaanbod

Training

Doelgroep

Soort

'Verkopen met IMPACT®'

  1. Het IMPACT-Beslismodel®
  2. Een krachtig openingsconcept
  3. Drijfveren achterhalen
  4. Gestructureerde Behoeftenanalyse
  5.  Motivatie vergroten
  6. Een aantrekkelijk voorstel doen (differentiëren)
  7. Zorgen wegnemen en afsluiten
  8. Bekrachtigend taalgebruik

Zowel startende als ervaren verkopers

Incompany

Bekijk

'Management met IMPACT®'

  1. Zakelijke tweegesprekken
  2. Focus versus Afleiding
  3. Succesfactoren
  4. Feedbackvormen
  5. Drijfveren achterhalen en hieraan relateren
  6. Denkpatroon: positie, preatatie. relatie

Zowel startende als ervaren managers

Incompany

Bekijk

'Strategisch Account Management'

1. IMPACT-Beslismodel®
2. Business van de klant
3. Situatie van de klant
4. Domein van de klant
5. Onze organisatie
6. Value Chain van de klant
7. Kansen bij de klant

Zowel aankomend als ervaren Strategisch Account Managers

Incompany

Bekijk

'Plaatsen met je bord vol'

  1. Het IMPACT-Beslismodel®
  2. Een krachtig openingsconcept
  3. Drijfveren achterhalen
  4. Gestructureerde Behoeftenanalyse
  5.  Motivatie vergroten
  6. Een aantrekkelijk voorstel doen (differentiëren)
  7. Zorgen wegnemen en afsluiten
  8. Bekrachtigend taalgebruik
  9. De vacature inventarisatie
  10. Het matchproces
  11. Effectief plaatsen

Medewerkers in de recruitmentbranche

Incompany

Bekijk

'Denkpatroon: positie, prestatie en relatie'

  1. De 'drie planeten': Positie, Prestatie en Relatie
  2. De verschillen tussen 'Positie vanuit Kracht' en 'Positie vanuit Macht'
  3. De 'do's' en 'dont's' per planeet
  4. Interpretatieverschillen op de drie planeten
  5. Drie feedbackvormen gericht op Positie, Prestatie en Relatie
  6. Drie vormen van offerte of voorstel
  7. Waarom 'geweldloze communicatie' niet werkt voor Positie en Prestatie
  8. Werken met eigen cases

Iedereen die zijn of haar communicatie wil verbeteren

Incompany

Bekijk

Indicatie uurtarief: €0,- en een dagdeel: € 0,-

Bekijk de reviews
BEKIJK Het trainingsaanbod

New review

Ja   Nee  
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

reviews (8) Add review

9,0 ‘Training heeft impact op zowel de verkoop skills als op persoonlijke gesprekstechnieken. Zeer waardevolle training dus’.

Arthur Noatschk

9,0 ‘Zeer nieuwe kijk op het sales gesprek’.

Frederik Olyslager

9,0 ‘Een sales training die andere inzichten biedt dan de klassieke SPIN’.

Yves Helsen

9,0 ‘Geen Powerpoints en werken met je eigen praktijkcases. Op een fijne manier een kwalitatief sales proces eigen maken.’

Arno Rootsaert

9,0 “Reeds veel sales trainingen mogen meemaken en toch tot een nieuw inzicht gekomen via training van Wim.”

David Malfait

9,0 “Excellent training with enthusiastic trainers who can assist in the next step of your company’s development.”

Sheila Ashmore

9,0 “Improvement Profs opened my eyes to hidden skills I had. It brings much more confidence in securing deals.”

Philippe Costess

9,0 “Very experienced/flexible in reaction to the group.”

Friedrich Grothe

BEKIJK DE WERKWIJZE

Werkwijze

Mijn drive

Omdat ik in grote mate geïntrigeerd ben door wat maakt wat mensen doen wat zij doen, ga ik bij mensen op zoek naar wat hen werkelijk intrinsiek motiveert en maak hiermee de verbinding. Vanuit mijn grote belangstelling voor mensen en de menselijke geest, leer ik nog steeds zoveel als mogelijk over hoe het menselijke brein werkt en hoe wij leren.

Sales als topsport

Sales op topniveau is vergelijkbaar met topsport. Het vraagt om goed ontwikkelde vaardigheden, de juiste mindset en een gedisciplineerde aanpak. Een atleet die verliest, pakt misschien zilver in plaats van goud. Een verkoper die verliest, eindigt met lege handen. Een professional wil zoveel mogelijk controle over alle factoren die van invloed zijn op winnen.

Mijn aanpak

Vrijwel alle verkooptrainingen richten zich op het proces van de verkoper. Het is echter de klant die beslist! Om die reden heb ik met mijn partner het IMPACT-Beslismodel® ontwikkeld dat in 1 oogopslag toont hoe mensen tot een (koop-) besluit komen en hoe daarop effectief invloed uit te oefenen. Het gevolg: sneller bereiken wat je wilt bereiken.

Om echt contact te maken met mensen (klanten en medewerkers), is het behulpzaam om hun drijfveren te kennen en hierbij aan te sluiten. In mijn trainignen leren deelnemers hoe zij op eenvoudige wijze drijfveren kunnen achterhalen en hieran relateren.

Ik ben ervan overtuigd dat hoe goed Vaardigheden ook ontwikkeld kunnen zijn, iemands MindSet altijd het laatste woord heeft. Belemmerende overtuigingen staan een optimaal gebruik van vaardigheden in de weg. Meer vaardigheden zijn dan niet de oplossing.

Om die reden is in al mijn trainingen aandacht voor zowel Vaardigheden, Gedrag en MindSet. Daar waar nodig en wenselijk, wordt individuele coaching geboden (op het niveau van overtuiginen en identiteit) om deelnemers te helpen hun belemmerende overtuigingen om te zetten naar bekrachtigende overtuigingen.

Eigen business cases i.p.v. generieke oefeningen

Mijn trainingen stoelen op real-life business cases van de deelnemerrs zelf in plaats van op generieke oefeningen die voorbijgaan aan de realiteit.

Teameffectiviteit

Een medewerker met een burnout kost de organisatie gemiddeld tussen € 70.000,00 en € 100.000,00 per jaar (uitgaand van een modaal en iets boven modaal inkomen). Voor een fractie van dat bedrag houd ik een heel team (max 15 deelnemers) een jaar lang mentaal gezond en energiek! Hiertoe maak ik als licentiehouder gebruik van de bewezen succesvolle aanpak van de Spectrum Energiemeting®. Regelmatig organiseer ik gratis kennismakings workshops waar je deze techniek zelf kunt ervaren. Bel me gerust voor meer informatie.

 

 

Bekijk de reviews

Expertise

  • Executive management
  • Startende manager
  • Middle management
  • Teambuilding & Teamleiderschap
  • Leidinggeven
  • Coachend leidinggeven
  • Verandermanagement
  • Strategisch Management
  • Business Development & Innovatie
  • Financieel Management
  • Overige
  • Assertiviteit
  • Worklife balance & Stressbestandigheid
  • Veranderen / omgaan met verandering
  • Conflicthantering
  • Creatief denken & handelen
  • Overige
  • Feedback geven
  • Beïnvloeden
  • Communiceren
  • Gesprekstechnieken
  • Communicatietechnieken
  • Adviesvaardigheden
  • Presenteren
  • Commercieel schrijven
  • Human Resource Management
  • Werving & Selectie
  • Ziekteverzuim & Vitaliteit
  • Functioneringsgesprekken
  • Loopbaanbegeleiding
  • Train de Trainer
  • Acquisitie - New Business
  • Sales training
  • Account management & Strategic selling
  • Sales management
  • Commerciële vaardigheden
  • Onderhandelen
  • Klantgerichtheid
  • Klantgericht telefoneren
  • Winkelpersoneel
  • Overige
  • Loopbaancoaching
  • Coaching (management)
  • Persoonlijke Effectiviteit
  • Stressbestendigheid
  • ZZP - coaching
  • Ondernemers coaching
  • Coachingsvaardigheden
  • Overige

Branches

  • Afval en milieu
  • Luchtvaart
  • Havens
  • Openbaar Vervoer
  • Post- en pakketbezorging
  • Kleine accountants
  • Middelgrote accountants
  • Grote accountants
  • Verzekeraars
  • Hypotheekverstrekkers
  • Bankwezen
  • Financiele adviseurs
  • Gemeenten
  • Universiteiten & Hogescholen
  • Voortgezet onderwijs
  • Agrarische toeleveranciers
  • Consultancy
  • Facilitair
  • Facilitaire contactcenters
  • Schoonmaak
  • Uitzendkrachten & detacheerders
  • Kleine ingenieursbureaus
  • Grote ingenieursbureaus
  • Kleine aannemers
  • Grote aannemers projectontwikkelaars
  • Horeca
  • Groothandel levensmiddelen
  • Handel
  • Mode Interieur Tapijt Textiel
  • Mode/Sport/Schoenen
  • Voedingsindustrie
  • Automotive
  • Chemische industrie
  • ICT Software
  • Kunststof- en rubber
  • Metaal
  • Offshore
  • Machinebouw
  • Meubels en interieur
NEEM CONTACT OP

Contact