Overslaan en naar de inhoud gaan

Rene Knecht

Sales Trainer en Coach

Expertise: Verkopen en Koude Acquisitie voor experts, specialisten, technici - Verkopen aan grote accounts.


DIFFERENTIATION
selling
KOUDE ACQUISITIE
Koude prospectie
verkooptechniek
verkoopsvaardigheden
gesprekstechnieken
omgaan met weerstand
Verkopen voor Consultants
Technische verkoop
Verkopen van Expertise
Consultative Selling
INTUÏTIE
Beïnvloeding
aankoopcriteria beïnvloeden
resultaatsgerichte feedbackgesprekken met verkopers

Verkopen van technische expertise, innovaties en startups? Of je bent gewoon nieuw op de markt in een nieuw klantensegment?
De klant is misschien wel overtuigd van jouw expertise maar hij is nog niet overtuigd dat hij jouw expertise nodig heeft? Dat is het verschil tussen kopen en niets doen.
 

WERKWIJZE

Ik leer technici en adviseurs, die verkopen vanuit een specialistische kennis, hoe ze hun expertise kunnen omzetten in invloed en verkopen.

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan om mijn eigen diensten te verkopen in concurrentiële markten waar de grootste concurrent de status quo is of niets doen. Dat is met name vaak het geval voor adviseurs, experts, technische of specialistische verkopers die kennis moeten verkopen.

Ik leerde dat gelijk hebben niet hetzelfde is als gelijk krijgen

Daarom bleef ik zoeken naar manier hoe ik de besluitvorming van klanten kon beïnvloeden zonder te forceren.  Tot ik door had dat verkopen steeds een interactief, dynamisch proces is dat je bewust kunt managen op een natuurlijke manier. Ik leerde de geheimen van topadviseurs en toponderhandelaars gecombineerd met persoonlijke ervaring. 

Dankzij deze inzichten is verkopen zo veel gemakkelijker geworden dat ik niet anders kan dan deze inzichten delen.

Als je het waarom begrijpt dan ga je deze skills ook toepassen. Daarom organiseer ik trainingen en coachings waar je deze principes direct kunt ervaren en meenemen naar de dagelijkse verkooppraktijk.

▶Je eerste stappen zetten:
- Hoe creëer je een opening naar je prospects?
- Hoe maak je koude prospecten wakker voor jouw innovatieve oplossing? 
- Hoe maak je de klant veranderingsbewust dat hij jou nodig heeft? 
- Hoe voer je je eerste gesprekken op een natuurlijke manier? 
- Wat doet de klant beslissen om met jou samen te werken? Hoe kan je dit beïnvloeden?
- Upscalen en grotere klanten binnenhalen
- Inzetten van mensen op sleutelposities
- Differentiëren, hoe maak je het verschil? 

▶▶ Reeds meer dan 150 innovators en challengers zijn succesvol geadviseerd en getraind. Zowel grote gevestigde spelers als kleine ondernemingen, startups en scale-ups: zij zochten een (nieuw) marktaandeel. In bestaande of nieuwe markten. Zij werden competitiever.

Succesformule: we gaan uit van jouw sterkten. Je creëert daarom jouw verkoopgesprek op jouw maat, jouw unieke verkoopmethode. Je wordt zeer onderscheidend.
Ik krijg hier altijd energie van want dit gaat werken!
 

KLANTEN

Rene werkt(e) onder andere voor: Agoria – Syntra – SBM – BIZIDEE – Ondernemingsplanwedstrijd Agentschap Ondernemen Vlaanderen – Xylos – Real Impact Analytics – Tobius – Tobania – Steria – ePower – JOULZ BV – Forcea – Fourtress – Kliento – Shimadzu – CKG-Group – Boal Group – ABS Roeland/Meyland – Alheembouw – Elektro Dhaenens – PEMCO International – ARAANI – Vesting Finance – Laborelec – GDF Suez – SOMATI FIE – SYNTIGO – COMPUTACENTER – Docbyte – CENTRIC – PostNL Billing & Document Solutions BV – Victaulic – Best People – Omron – Bull NV – Ridder Data Systems BV – iPerform – SMA Solar Technology – GH SOLAR – Rodax – Couderé – Chesapeake – Symantec – AG Insurance – Synergics – IT staffing – Qframe – Delta Engineering – VEGA – Nextel – Eurowater – Flexso – Breaktrue – AG Insurance – Eff3CT – LED Techno – TasmanCook – ERGO – Quaegebeur Verzekeringen – INTRION – RAL – Givana – Hyphen Consulting – InfoCap bvba – Corani bvba – RODAX – Astena NV – The Concept Group – Ctac – GMIgroup – Prodware Nederland – Bapps – Van Roey – ABC-Ebusiness – GMI group – Young & Partners – Targit Benelux – Simbify – Laco – Centric – Element61 – Keneos – LogiAnalytics – Syneton – Ad Ultima – TimeXtender – JET Reports Benelux – PM Komponenten – II-VI – Teka Info Pilots – MGH – DigiLinks – Connexcenter – De Fruytier – Phoenix Mecano – Ultimum – AGIN Pranger – SR HR Solutions bvb


Reviews

Eind augustus, toen we de coachingsessies met u hadden, hadden we 5 klanten. Momenteel hebben we er 22! Dit is een enorme stijging. Uw tips en technieken hebben hier zeker bij geholpen. Ik denk dat het op Sales vlak dus redelijk goed loopt en dat we met uw technieken de gesprekken beter onder controle hebben.
Arne Valaert en Pierre-Gilles Dehaye
HR - leidinggevende
TIjdens de cursus ‘Verkopen voor ingenieurs en technici’ werd ons bijgebracht hoe we ons konden opstellen ten opzichte van de klant zowel in assertieve zin als in coöperatieve zin met o.a. technieken om meer medewerking van de klant te krijgen. Assertief betekent niet pushen, we moeten in bepaalde situaties wel assertief zijn. We laten de klant zoveel mogelijk aan het woord door hem zijn verhaal te laten vertellen en vooral te luisteren naar onze klant en hem vragen te stellen zoals bijvoorbeeld : “Hoe bent u bij dit project betrokken geraakt ?”, “Wat wilt u bereiken door middel van deze investering?”. Met behulp van deze procesgerichte vragen kunnen we het gesprek beter leiden. Zelfs na de cursus krijgen we nu nog steeds informatie van Rene, indien deze cursus een vervolg zou hebben zouden we deze graag volgen. Met vriendelijke groeten, Peter en Stefaan
Peter Hautekeete en Stefaan Poelman
Deelnemers
Veel verkoopseminars bieden enkel een vormelijk systeem om “het verkopen” gestructureerd aan te pakken en meestal is dit heel basic en algemeen zodat je je na het seminar steeds afvraagt hoe dat nu precies moet in jouw specifieke sector en situatie. Na jaren van deze seminars te hebben gevolgd bleef ik toch nog wat op mijn honger zitten. Toen ik enkele jaren geleden Differentiation Selling ontdekte, was mijn nieuwsgierigheid geprikkeld en besloot ik het seminar te volgen. Aanvankelijk met een zekere mate aan scepsis omdat ik in het verleden zeer vaak tegen “oude wijn in nieuwe zakken” ben aangelopen. Tijdens het seminar bleek wel degelijk dat het niet louter om vorm en structuur ging maar zeker ook om inhoud. Vooral die inhoudelijke manier om een prospectengesprek in te gaan, boeide me enorm. Ik gebruik de aangeleerde technieken zeker en vind dat ze een meerwaarde leveren aan het beroep van verkoper. Een collega wie ik aanraadde om het seminar ook te volgen, is tevens enthousiast teruggekeerd. René en zijn team hebben duidelijk ervaring in de verkoop en de omgang met klanten en prospecten, getuige hiervan hun inzichten hoe deze luisteren, denken en beslissen. Dit is wel degelijk uit het echte verkoops-leven gegrepen en maakt het herkenbaar en uiterst bruikbaar. -
STAF LAVERGNE
Deelnemer
Eerst en vooral mijn heel oprechte dank voor het seminarie dat je dinsdag bij Start it @KBC in Gent hebt gegeven. Dit was veruit de beste sales training in jaren. Door jouw aanpak heb je echt doenaanvoelen wat het betekent om je klant centraal te zetten zodat die zichzelf overtuigt. Het verschil met veel, vaak eerder academisch getinte, sales opleidingen is groot – zelfs al blijft de basisboodschap heel gelijkaardig. Het strookt ook perfect met de boodschap van Condugo – dat de energietransitie ook voor middelgrote bedrijven gigantische opportuniteiten inhoudt, maar dat die alleen gegrepen worden als je dit professioneel beheert op de manier zoals de hele grote spelers dat doen.
Peter Verboven
Deelnemer