Michiel van Eunen
Gamification Expert | Facilitator van LEGO® SERIOUS PLAY® methode
Helpt organisaties met het creëren van een optimale klantbeleving.
Michiel is Gamification Expert. Puttend uit ervaring op het gebied van educatie, e-learning, theater, retail, startups, events- én gameindustrie, weet hij als geen ander hoe ‘spelen’ mensen drijft om resultaat te behalen.
Hij praat, traint, inspireert en evangeliseert over gamification: van de werkvloer tot internationale congressen in Barcelona of Kuala Lumpur.
Michiel maakte spelconcepten voor retailketens als Halfords en BelCompany, Serious Games & Events voor bedrijven als Unilever, en maakte de mobiele stadsbeleving ‘Lost in Time’.
De grootste passie vindt hij in het ontwerpen van ‘purposeful fun’, én in het praten daarover.
WERKWIJZE
Ik weet als geen ander hoe 'spelen' mensen beweegt & motiveert.
Na een Pedagogische Academie, een Post HBO opleiding E-learning en een Theateropleiding, werkte ik voor een trainingsbureau, theaterproductiebureau’s , schreef, speelde en regisseerde, en startte succesvolle creatieve ondernemingen op het gebied van events, training en mobiele beleving.
De gezamenlijke noemer in al mijn werk is: Het creëren van beleving met impact, met een grote voorliefde voor gamification: het toepassen van spelprincipes en technieken in een niet-spelcontext.
Door mijn jarenlange ervaring in het maken en uitvoeren van spelconcepten, mijn trainingservaring, én mijn kennis op het gebied van gamification, weet ik als geen ander hoe 'spelen' mensen motiveert (en wat juist niet).
Deze kennis gebruik ik graag om:
- Te trainen en inspireren over gamification: Wát is het, wat is het niet? Wat kun je er mee? Is het relevant voor mijn organisatie?
- Te brainstormen & adviseren over het toepassen van spel, spellen, spelprincipes en speldynamiek in organisaties, om mensen maximaal te betrekken en resultaat te boosten.
- Spelconcepten, formats, incentives en motivatieprogramma's te maken.
- Op te treden als dagvoorzitter, presentator, (keynote)spreker of specialist op het gebied van gamification.
KLANTEN
Michiel werkt(e) onder andere voor: ABN AMRO, Achmea, Aegon, AFAS, Amarantis, Arcadis, ASR, BAM, Bestuursacademie, Capgemini, Deloitte, Delta Lloyd, Decos, De Telefoongids, Effectgroep, Eneco, Eurocross Assistance, Formido, Gemeente Amersfoort, Gemeente Arnhem, Gemeente Barneveld, Gemeente Bunschoten, Gemeente Hilversum, Gemeente Lelystad, Gemeente Nieuwegein, Gemeente Rotterdam, Gemeente Tilburg, Gemeente Utrecht, Gemeente Veenendaal, Grant Thornton, Grontmij, Hiltex, Hogeschool Utrecht, ISS Facility Services, JSO Expertisecentrum, KPMG, Ministerie BZK, Ministerie IM, Ministerie VROM, Monster Events, Multifood, Philips, PinkRoccade, PostNL, Proost en Brandt, Rabobank, Red Bullet Productions BV, St.Antonius ziekenhuis, Unilever, UWV