Michiel Stroink

Senior Communicatietrainer

Wie is Michiel?

Vertel nooit wat je graag wilt vertellen, maar geef alleen die informatie die de ander nodig heeft. Dat doel bereik je als het je lukt om focus aan te brengen in iedere vorm van communicatie. Hoe formuleer je een hoofdboodschap? Wat zijn de belangrijkste vragen van je publiek?

lees meer

Communiceren en beïnvloeden

adviesvaardigheden

argumenteren

Interne communicatie

Presentatietechnieken

Mediatraining

Schriftelijke communicatie

Kort en bondig schrijven

Advies- en beleidsrapporten schrijven

Communiceren in crisissituaties

PR- en communicatiestrategieën schrijven

Commercieel schrijven

Social Mediabeleid

Zakelijk schrijven

Storytelling

Blogs en artikelen schrijven

Boeiende speeches schrijven

Reageren op klachten

Creatief schrijven

Korte brieven en e-mails schrijven

reviews (2)

10,0 Mijn ervaring is zeer positief. De voorbereiding was uitstekend en de aanpak zeer professioneel. Ook het verslag inclusief aandachtpunten ontving ik de volgende dag als geheugensteuntje voor de toekomst. Al met al een leerzame ervaring en zeker aan te bevelen!

Charley Dietvorst

Type: Deelnemer

Bekijk alle reviews

Klanten

Michiel werkt(e) onderandere voor: Tata Steel,  Ministerie van infrastructuur en milieu,  ING,  KPN,  SVB,  Scheepvaart museum,  AnsaldoBreda,  Ministerie van OCW,  Witteveen en Bos,  DNB,  Loyens en Loeff,  Ernst & Young,  ABN Amro,  Schiphol,  Landmacht,  AFM,  Heijmans,  Gemeente Zoetermeer, 

MEER Over Michiel

Wie is Michiel

Vertel nooit wat je graag wilt vertellen, maar geef alleen die informatie die de ander nodig heeft.

Dat doel bereik je als het je lukt om focus aan te brengen in iedere vorm van communicatie. Hoe formuleer je een hoofdboodschap? Wat zijn de belangrijkste vragen van je publiek? En hoe zorg je ervoor dat ze jouw verhaal begrijpen en onthouden?

Michiel werkt als senior adviseur bij het communicatiebureau HuijskensBickerton. Hij geeft strategisch communicatieadvies en is verantwoordelijk voor alle trainingen op het gebied van overtuigen, presenteren en schrijven. Ook verzorgt hij mediatrainingen en geeft hij lezingen over corporate storytelling.

Michiel publiceerde twee romans bij Meulenhoff (Of ik gek ben in 2012 en TILT in 2013) en schrijft diverse artikelen en blogs over storytelling. Hij studeerde Nederlands en Journalistiek in Utrecht en begon zeven jaar geleden als communicatietrainer bij Vergouwen Overduin. Hier gaf hij training voor diverse opdrachtgevers in de profit en non-profit sector.

Opleiding

2005 Moderne Letterkunde Universiteit Utrecht WO
2002 School voor Journalistiek HBO

Talen

Engels Zeer goed

Werkervaring

DEC 2011 - HEDEN Senior adviseur en trainer HuijskensBickerton
NOV 2005 - DEC 2011 Communicatietrainer Vergouwen Ovderduin
OCT 2001 - NOV 2005 Docent Van der Hoevenkliniek
NOV 2000 - OCT 2001 Journalist De Volkskrant
BEKIJK Het trainingsaanbod
BEKIJK Het trainingsaanbod

New review

Ja   Nee  
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

reviews (2) Add review

10,0 Mijn ervaring is zeer positief. De voorbereiding was uitstekend en de aanpak zeer professioneel. Ook het verslag inclusief aandachtpunten ontving ik de volgende dag als geheugensteuntje voor de toekomst. Al met al een leerzame ervaring en zeker aan te bevelen!

Charley Dietvorst

Type: Deelnemer

10,0 “Deze training combineert op een perfecte wijze de theorie en de praktijk. De deelnemer wordt direct geconfronteerd met een voor hem of haar erg realistisch scenario. Niet alleen de concrete zaken worden geanalyseerd (stemgebruik, interpunctie etc.) maar de deelnemer leert ook op strategische wijze een dergelijke situatie aan te pakken. De cursus is erg sterk opgebouwd en wordt gegeven door mensen met grote expertise op het gebied van mediatraining en communicatie. Het verschil tussen de vaardigheden voor en na de training is duidelijk aantoonbaar en valt niet te ontkennen. Zeer effectief en een absolute aanrader.”

Anonymous

Type: Deelnemer

BEKIJK DE WERKWIJZE

Werkwijze

Een goede communicatieprofessional is eigenlijk een tolk. We vertalen abstracte informatie naar een concreet verhaal.

Je doelgroep moet een rol spelen in jouw verhaal en zich betrokken voelen. Ik help mensen bij het vinden van de juiste toon en het juiste verhaal.

Doelgroep

Communicatie speelt zich op ieder niveau af. Van ondersteuners tot inhoudelijke experts. De valkuilen en dus leerdoelen zijn vaak hetzelfde. Hoe kom ik tot een goed gestructureerd en bondig verhaal? Hoe bepaal ik mijn doel en hoofdboodschap? Wat zijn de juiste argumenten? En wat wil mijn publiek weten? Bij mediatrainingen of presentatietrainingen  gaat het ook altijd om wat je uit wilt stralen. Uiteindelijk is communicatie denken vanuit een ander perspectief.

Trainingen

·         Communiceren en Beïnvloeden

·         Adviesvaardigheden

·         Argumenteren

·         Interne communicatie

·         Presentatietechnieken

·         Mediatraining

·         Schriftelijke communicatie

·         Kort en bondig schrijven

·         Advies- en beleidsrapporten schrijven

·         Communiceren in crisissituatie

·         PR- en communicatieplannen schrijven

·         Commercieel schrijven

·         Social Media beleid

·         Zakelijk schrijven

·         Reageren op klachten

·         Storytelling

·         Creatief schrijven

·         Blogs en artikelen schrijven

·         Korte brieven en e-mails schrijven

·         Boeiende speeches schrijven

Masterclass

·         Argumenteren en beïnvloeden

·         Storytelling

·         Mediabeleid in crisistijd

Bekijk de reviews

Expertise

  • Communiceren
  • Zakelijk schrijven
  • Commercieel schrijven
  • Corporate communicatie
  • Advies- en beleidsrapporten schrijven
  • Kort en bondig schrijven
  • Correcte spelling en taalgebruik
  • Creatief schrijven
  • Emails schrijven
  • Online & webteksten schrijven
  • Blogs en artikelen schrijven
  • Overige
  • Marketingstrategie
  • Marketingcommunicatie
NEEM CONTACT OP

Contact