Merlin van Rie

Founder van Blis®: dé code om eenvoudig positief contact te maken.

Hij is een enthousiaste, gedreven vakman, die zich snel betrokken voelt bij de missie van de opdrachtgever. Hij is een echte passionist.


Verkoopvaardigheden
TRAINING ON THE JOB
Maatwerk
Gedragstrainer
verandertrajecten
Elevatorpitch
Presentatietechnieken
Omgaan met bezwaren
Omgaan met tegenwerpingen
Inspireren
spreker
verkooptechnieken
Customer Service
KCC
Motivatietrainer
Praktijkgericht
Pragmatisch
NLP in verkoop
MindSet
Enneagram
NLP

Hij is een veelzijdig mens, die zijn ervaring heeft opgedaan in allerlei bedrijfstakken, van non-profit tot profit, van overheid tot MKB. In zijn dagelijkse werk als trainer en als coach gaat het hem om het behalen van direct effect en resultaat, waarbij ruimte en aandacht is voor je veilig voelen, erkend worden om wie je bent en niet alleen om wat je doet en het trainen en coachen op overtuigingsniveau. Hij blijkt wars van het aanleren van truukjes en vaardigheden, die deelnemers slechts tijdelijk helpen.

Bij Merlin denken wij aan: Betrokken, relativeren, inspireren, motiveren, reflecteren, respectvol confronteren, humor, liefdevol, kwetsbaar vs ferm, charisma.

Een heel treffende omschrijving van Merlin is te vinden in de review van Alies Alberts, trainingprofessional bij Tele2 (Zie onder reviews). 

 

WERKWIJZE

Als u wilt weten of ik geschikt ben voor uw bedrijf, hoeft u slechts de komende drie zinnen...

...aandachtig te lezen en uw besluit te nemen. Klaar? Daar gaat-ie:

  1. Wanneer u vindt dat contact tussen uw medewerkers en de ander (klanten, collega’s) pas duurzaam wordt, als het oprecht en écht is, dan hebben we alvast één ding gemeen met elkaar.
  2. Wanneer u vindt dat oprechtheid en échtheid vanuit jezelf komt en alles is behalve een trucje, dan zijn we het daar ook over eens.
  3. Wanneer u vindt dat oprechtheid vanuit de mens en professionaliteit vanuit je eigen overtuigingen essentiële voorwaarden zijn voor het behalen van goede (bedrijfs)resultaten, dan kunnen we samenwerken.

Denk u gerust even na....

 

En? Bent u er uit? Of nog niet? Hmm...

Kennelijk is uw aandacht wél getriggerd en leest u verder. Stél dat u zich nu afvraagt hoe dit komt en wat er in uw brein gebeurt op dit moment, dan kan ik u verklappen dat het niet alleen de tekst zelf is die triggert, maar vooral de wijze waarop die is geformuleerd.

Feitelijk bent u al in de eerste cursieve regel ‘gevangen’ (Als u wilt weten of...), anders was u mogelijk doorgeklikt naar een andere professional. Wellicht bent u er al lang uit, maar blijft u tóch doorlezen. Omdat u niet weet wat er komen gaat en wel nieuwsgierig blijft.

Ik houd van de kunst van taal en geniet er van wat het met anderen doet. Een oneindig leerplan! Voor anderen en voor mezelf.

Stél dat je als professional vanuit je eigen oprechtheid en overtuigingen de ander kunt overtuigen en zó kunt beïnvloeden, dat-ie ‘met je meegaat’.

Of het nu is in een situatie van (nieuwe) samenwerking, van weerstanden overwinnen, een pittig verandertraject realiseren of basis skills voor professioneel handelen naar de klant: taal doet iets met je brein. Maak daar dus gebruik van!

In mijn trainingen en interventies merk ik het positieve effect van dergelijk taalgebruik. Gezien de groeiende vraag naar ‘hoe doe je dat dan?’ heb ik een hele plank dikke boeken teruggebracht tot een eenvoudige code: Blis. Het werkwoord is 'blissen'.

In 2011 heb ik de code bedacht om makkelijk en eenvoudig positief contact met de ander te maken: Blis.

Daar waar het ontstond als een methodiek om eenvoudig met klantbezwaren om te gaan, is het inmiddels gegroeid naar een innerlijke overtuiging om positief contact te maken. En behalve door verkopers en accountmanagers wordt Blis ook gebruikt door managers, directeuren en zorgverleners.

Bewezen: in commercie laat Blis zien dat je ruim kunt verdubbelen in resultaten!

Dankzij Blis zijn velen in staat makkelijker gesprekken te leiden en te sturen naar positief resultaat.

Wilt u weten hoe het werkt? Ik leg het u graag uit in een peroonlijk gesprek.


 

KLANTEN

Merlin werkt(e) onder andere voor: BAS Group,  Dixons,  MyCom,  Harmony Financial Services,  Feenstra,  Gemeente Zutphen,  Stichting Fectio,  Corael Opleidingen,  Cello Zorg en Welzijn,  Marqeting,  Kadaster,  Cosine Marketing,  Talk Drums,  Pontmeijer,  Vivisol,  Rabobank Oosterschelde,  Experian,  Tele2 (preferred Supplier),  Nuon,  Cition/Parkeerbeheer Amsterdam,  Menzis,  Essent,  Agis,  Enexis,  KPN,  ABN AMRO,  Sanquin,  Achmea,  Kluwer,  Randstad

 


Reviews

Ik heb het voorrecht gehad intensief met Merlin te mogen samenwerken. Merlin is een coach die spiegelt, confronteert en provoceert als dat nodig is. Merlin ziet zonder veel te vragen, al heel snel wie je bent en wat er onder de oppervlakte drijft. Zijn mensenkennis, intuïtie en eigen ervaringen maken hem tot een zeer goede gesprekspartner. Als trainer inspireert Merlin door zijn enorme overtuigingskracht. Merlin krijgt de groep direct mee en dwingt respect af. Door Merlin ben ik zowel als trainer als mens zelfverzekerder, directer en overtuigender geworden. Alies Alberts, learning and development consultant Tele2 en tot april 2013 trainer BAS Group
Alies Alberts
HR - leidinggevende