Jan-Willem Seip

Oefenmeester in Klantcontact

Wie is Jan-Willem?

Jan-Willem Seip (1968) is Oefenmeester in Klantcontact. Zijn motto is 'Verkopen is mensenwerk'. Jan-Willem Seip is Oefenmeester in Klantcontact . Zijn motto is 'Verkopen is mensenwerk'.

lees meer

Trainingsaanbod

Bekijk alle trainingen

sales

verkopen

acquisitie

acquireren

netwerken

relatiebeheer

relatiemanagement

accountmanager

accountplan

verkoopplan

verkoopgesprek

acquisitiegesprek

klantgerichtheid

gastgerichtheid

winkelpersoneel

binnendienst

buitendienst

OfferteSchrijven

MysteryGuest

MysteryVisit

Dagvoorzitter

Elevator Pitch

DJ Masterclass

reviews (5)

9,0 Jan-Willem Seip is sales- en ondernemerscoach. Hij helpt ondernemers en verkopers aan meer opdrachten, verkoop, acquisitie en klanten. Ik ontmoette Jan-Willem tijdens een KvK workshop over netwerken. Wat me het meest is bijgebleven is zijn enthousiasmerende, laagdrempelige benadering en een paar slimme, praktische tips die ik direct kon toepassen.

Dionne van Dijk, MSc

Type: Deelnemer

Bekijk alle reviews

Klanten

Jan-Willem werkt(e) onderandere voor: Op http://www.vendicum.nl/cases/ kunt u een selectie maken op klantnaam branche of soort opdracht.,  Rabobank,  Kamer van Koophandel,  Syntens,  Achmea,  Albert Hein,  De Baak,  FNV,  Fontys,  Friesland Foods,  Gemeentes,  GGD,  GGZ,  Hanzehogeschool Groningen,  ISBW,  Jong MKB,  Nederlands Jeugdinstituut,  NBA,  NVM SOM,  NVBA,  NVO2,  Peugeot,  PON,  RSM Erasmus University,  SMA,  Schouten & Nelissen,  Spanbeton,  Uitgeverij Thema,  Transavia, 

MEER Over Jan-Willem

Wie is Jan-Willem

Jan-Willem Seip (1968) is Oefenmeester in Klantcontact. Zijn motto is 'Verkopen is mensenwerk'.

Jan-Willem Seip is Oefenmeester in Klantcontact. Zijn motto is 'Verkopen is mensenwerk'. Dit laat hij ondernemers ook ervaren: met aanstekelijk enthousiasme een écht contact en chemie bij een ander laten ontstaan. Na zelf eerst ruim dertien jaar in de sales gewerkt te hebben, richtte hij in 2002 Vendicum op. Jan-Willem verzorgt vele workshops, presentaties en lezingen. Hij traint groepen en is auteur van elf boeken en meer dan tweehonderd artikelen.

Opleiding

2001 eBusiness HBO
1990 Personeel & Arbeid Anders

Talen

Engels Voldoende

Werkervaring

JAN 2002 - HEDEN Ondernemer, oprichter, trainer, spreker, auteur Vendicum
APR 2011 - AUG 2011 Europafietser 2PeopleCycling
OCT 2000 - AUG 2002 Recruiter/sales Novis Recruitment
SEP 1998 - SEP 2000 Sales Maas International
AUG 1995 - AUG 1998 Sales Robert Bosch
SEP 1990 - AUG 1994 Sales ADT Security Services
JAN 1984 - DEC 1990 Horecamedewerker Divers
BEKIJK Het trainingsaanbod

trainingsaanbod

Training

Doelgroep

Soort

Indicatie uurtafrief: €247,- en een dagdeel: € 865,-

Bekijk de reviews

New review

Ja   Nee  
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

reviews (5) Add review

9,0 Jan-Willem Seip is sales- en ondernemerscoach. Hij helpt ondernemers en verkopers aan meer opdrachten, verkoop, acquisitie en klanten. Ik ontmoette Jan-Willem tijdens een KvK workshop over netwerken. Wat me het meest is bijgebleven is zijn enthousiasmerende, laagdrempelige benadering en een paar slimme, praktische tips die ik direct kon toepassen.

Dionne van Dijk, MSc

Type: Deelnemer

9,0 Van Jan-Willem heb ik inmiddels een paar trainingen / workshops bij mogen wonen. Jan-Willem is een zeer getalenteerd spreker. Hij weet iedereen op het puntje van de stoel te krijgen en te houden. Jan-Willem motiveert, inspireert en geeft een verfrissende zeer ter zake doende kijk op de wereld van netwerken en sales. Bent u toe aan een verfrissende training, aarzel dan niet om Jan-Willem te bellen!

Ed Burgwal

Type: Deelnemer

8,0 Ik heb recentelijk het genoegen gehad als deelnemer aanwezig te zijn bij een workshop acquisitie en werving. Hij heeft dit ingevuld met een spel. Het is een leuke, leerzame en bij tijd en wijle confronterende manier van inzicht krijgen in eigen vaardigheden, die van anderen en de gewenste kwaliteiten. Jan-Willem staat voor een open communicatie, kennis van zaken en een goede mix tussen 'klassieke' saleskwaliteiten en nieuwe inzichten.

Steven Hoen

Type: Deelnemer

8,0 Hoe krijg je een groep ondernemers, die nog wat onwennig naar elkaar kijken, enthousiast aan het netwerken? Zet Jan-Willem Seip voor de zaal en binnen no time is het een druk geroezemoes. Zijn mensen lekker in gesprek met elkaar. En doelgericht. Kennismaken, kennis delen. Helpen. Schuchterige blikken veranderen in zelfverzekerde poses. Ja, ik ben een ervaren netwerker, toch leer ik nog steeds van Jan-Willem.

Gerard Weck

Type: HR - leidinggevende

8,0 Ik heb Jan-Willem al jaren geleden een aanbeveling mogen geven en recentelijk heeft hij weer een glansrijke rol als dagvoorzitter neergezet. Opmerkelijk is zijn voorbereiding, hij verdiept zich in de materie, stelt de juiste vragen vooraf en zorgt ervoor dat op de dag zelf iedereen enthousiast wordt van zijn enthousiasme en kunde. Hij is absoluut de sterke schakel tussen sprekers en publiek. Mede dankzij zijn inzet kijk ik terug op een zeer geslaagde dag en congres.

Pascal Evertz

Type: HR - leidinggevende

BEKIJK DE WERKWIJZE

Werkwijze

Voor u staat 1 meter 75 mens. U mag bepalen of u mij ziet zitten.

Verkopers en niet-verkopers leren meer of betere opdrachten en nieuwe klanten binnen te halen; dat is wat ik dagelijks doe sinds 2002. Hoe koester je als organisatie je bestaande klanten? Dat vind ik nog belangrijker dan jagen op nieuwe klanten, terwijl de bestaande klanten via de openstaande achterdeur weglopen.

Mijn opdrachtgevers zoeken een training, cursus, opleiding, workshop, lezing, seminar of congres met één ding gemeenschappelijk: beter netwerken, acquireren en relatiebeheer. Ik geloof meer in de behoeftegerichte aanpak om beter te verkopen, dan om tijdens een bijeenkomst allerlei intelligente en theoretische modellen de revue te laten passeren. Mijn bijeenkomsten kenmerken zich door 25% theorie en 75% ervaren en oefenen. Wat heb je aan tips als je deze niet hebt toegepast? Doordat ik de bijeenkomst baseer op de leerwensen van de deelnemer voorkom ik dat het een onemanshow wordt.

Mijn feedback of die van de trainingsacteur kan confronterend zijn, vooral als ik de werkvorm ‘Jan Klaassen’ gebruik. Confronterend betekent in dit geval: heel leerzaam en toepasbaar zodat mijn deelnemer beter of meer gaat verkopen. Als ik Mystery Guests inzet, dan wordt heel goed duidelijk in hoeverre de deelnemer het geleerde in de praktijk toepast.

Naast het geven van verkooptrainingen ben ik regelmatig dagvoorzitter of – iets heel anders – ook dj. Dan word ik als dj ingezet als dansbare afsluiter van een event. Zo vind ik het ook hartstikke gaaf om een groep van maximaal 10 personen te leren mixen als een ware dj in de ‘dj Masterclass’.
 

Bekijk de reviews

Expertise

  • Feedback geven
  • Storytelling
  • Beïnvloeden
  • Communiceren
  • Gesprekstechnieken
  • Communicatietechnieken
  • Adviesvaardigheden
  • Presenteren
  • Commercieel schrijven
  • Creatief schrijven
  • Blogs en artikelen schrijven
  • Acquisitie - New Business
  • Sales training
  • Account management & Strategic selling
  • Sales management
  • Commerciële vaardigheden
  • Onderhandelen
  • Netwerken
  • Beurzen & Events
  • Klantgerichtheid
  • Klantgericht telefoneren
  • Winkelpersoneel
  • Overige
  • Coaching (management)
  • Persoonlijke Effectiviteit
  • Ondernemers coaching
NEEM CONTACT OP

Contact