Harry de Lange

Senior communicatie trainer; sales en klantcontact gespecialiseerd in Maatwerktrajecten

Wie is Harry?

Harry is zijn trainersloopbaan begonnen halverwege de jaren negentig als interne trainer Integrale Kwaliteitszorg Harry begon in het trainersvak halverwege de jaren negentig. Harry is toen opgeleid als trainer Integrale Kwaliteitszorg. Na een periode in loondienst is hij in 1998 als zelfstandig trainer /ondernemer gestart. Eerst voor een franchiseorganisatie, alwaar hij is geaccrediteerd voor Sales-, Management- Communicatie- en Klantgerichtheidstrainingen.

lees meer

Inspirerend

Prettig confronterend

Enthousiast

No-nonsense

Sales en klantcontact specialist

Timemanagement

Zelfmanagement

Persoonlijke onwtikkeling

Effectiviteit

reviews (5)

9,0 Het gemeleerde team is enthousiast en gedreven de training uitgekomen. Het team heeft zelf gevraagd om een vervog en heeft teruggegven dat de eerste dag zeer goed is verlopen. Kernwoorden: duidelijk. leerzaam, gezellig! 

Karin Wanders

Type: HR - leidinggevende

Bekijk alle reviews

Klanten

Harry werkt(e) onderandere voor: USG People,  USG Engineering,  USG Technicum,  Unique Uitzendburo,  KPN,  Telfort,  X,  xs4all,  Unive Verzekeringen,  AEGON,  Provincie Noord-Holland,  Provincie Drenthe,  Gemeente Emmen,  Gemeente Meppel,  Gemeente Tynaarlo,  Gemeente Amersfoort,  Ministerie van Buitenlandse Zaken,  Woningbouwvereniging Stadlander,  RTV Drenthe,  Omroep Flevoland,  Eisma Business Media,  Flora Holland,  Nationale Postcode Loterij,  Woningbouwvereninging Bergopwaarts,  Cegos Swiss – Group Cegos,  Maandag, 

MEER Over Harry

Wie is Harry

Harry is zijn trainersloopbaan begonnen halverwege de jaren negentig als interne trainer Integrale Kwaliteitszorg

Harry begon in het trainersvak halverwege de jaren negentig. Harry is toen opgeleid als trainer Integrale Kwaliteitszorg. Na een periode in loondienst is hij in 1998 als zelfstandig trainer /ondernemer gestart. Eerst voor een franchiseorganisatie, alwaar hij is geaccrediteerd voor Sales-, Management- Communicatie- en Klantgerichtheidstrainingen. Harry was en is er continu op gefocust om zijn deelnemers iets concreets mee te geven uit zijn training waar zij de volgende dag daadwerkelijk mee aan de slag kunnen.
Hij heeft in 16 jaar trainerservaring een palet aan vaardigheidstrainingen verzorgd voor gerenommeerde opdrachtgevers uit binnen- en buitenland. Altijd met zijn uitgangspunt; doen wat nodig is…..en dit op praktische, plezierige en confronterende wijze.
 

 

Opleiding

2013 ACP Trainer HBO
2011 RET Trainer HBO
2005 Strategisch Coachen HBO
1999 Trainersopleiding HBO
1997 Sales opleiding HBO
1996 Trainersopleiding HBO
1995 Personeel & Organisatie HBO
1989 Middelmanagement MBO
1986 Basismanagement Anders

Talen

Engels Goed
Duits Goed

Werkervaring

JAN 1998 - HEDEN Directeur/trainer de Lange & Partners training en coaching
JAN 1996 - DEC 1998 Accountmanager Viterra Energie Services
JAN 1988 - DEC 1996 Rayonmanager ISS Warmtemeter
JAN 1978 - DEC 1987 Ass. Bedrijfsleider Super Clean Compagny
BEKIJK Het trainingsaanbod

trainingsaanbod

Training

Doelgroep

Soort

'Resultaatgericht Onderhandelen'Juiste voorbereiding, als basis voor de onderhandeling. Inspelen op de beïnvloeders en de besluitvormers. De gevoelige snaren te herkennen en de argumenten hierop te projecteren. Het onderhandelingsproces, afhankelijke of onafhankelijke uitgangssituatie. Wat straal je zelf uit, wat is je eigen verborgen agenda? hoe kijk je tegen de ander aan? Waarom reageert 'de andere kant' op een bepaalde wijze, wat wil de onderhandelaar zelf? De voorbereiding van de andere partij, wordt er een spel gespeeld of wil men samenwerken? Onderhandelingsmethoden: Het probleem van de ander oplossen; Versterken van de positie; Benadrukken van de toegevoegde waarde; Het doen van emotionele- en rationele concessies; Bewust gebruik maken van de schrikeffectmethode; Het bespreken van additionele transacties; Werken met slotconcessies. Het win-win principe en het stellen van de juiste tegeneis op het juiste moment. Methodieken om zich uit benarde posities te redden. Creativiteit en inventiviteit. Gedrag tijdens de onderhandeling, herkennen van het gedrag en daar op inspelen. Non-verbaal gedrag en tafelpositie om de onderhandeling te beïnvloeden. Zakelijke en emotionele factoren tijdens het proces, waar gaat het ècht om?

MBO-HBO- WO

Incompany

Bekijk

'Persoonlijke Verkoop'De verkoper verkoopt zichzelf, zijn organisatie en zijn producten. Acceptatie door de klant is gebaseerd op de inhoud van het gesprek, de woordkeus, het stemgebruik en de uitstraling van de verkoper. De essentie van het verkopen is het inspelen op zowel de rationele als de emotionele gedragsmotieven en koopmotieven van de klant. Gevoelens spelen een bijzonder belangrijke rol bij het verkopen, deze blijven vaak ‘onder tafel’. Een aantal methodieken om deze gevoelens ‘boven tafel’ te krijgen. Luistervaardigheden, diverse vraagtechnieken en het vergroten van het empathisch vermogen (inlevingsvermogen) van de verkoper. Rationele en emotionele verkoopargumenten die inspelen op de koopmotieven van de klant. De opbouw van het verkoopgesprek bij de eerste benadering van de klant. Het gesprek in zes fasen, zoals opening, kwalificatie, presentatie, bezwaren overwinnen, afsluiten en nazorg. Tijdens de opening wordt de verkoper ‘gewikt en gewogen’ door de klant. De belangrijke rol van vraagstelling en van probleemonderkenning tijdens de kwalificatie. Structureel opbouwen van rationele en emotionele verkoopargumenten tijdens de presentatie. Prijs versus kwaliteit. Welke argumenten maken de prijs de moeite waard? Omgaan met bezwaren. Uitvinden, uitleggen wat de ander niet weet of dwars zit. Diverse methodieken om via een goede afsluiting de opdracht te verkrijgen.

MBO-HBO-WO

Incompany

Bekijk

'Telefonisch Verkopen'Alle facetten van het verkooptraject per telefoon. Welke gespreksstrategie past het beste? Wat wil de verkoper zelf? Waar liggen zijn sterke kanten, wat is zijn eigen stijl? Hoe wordt er omgegaan met ‘de mens achter de klant’ en hoe wordt er een sfeer van vertrouwen gecreëerd¬? Hoe kan de deelnemer actief luisteren? Hoe wordt de stem optimaal gebruikt tijdens een telefoongesprek? Hoe wordt het gesprek geopend? Hoe wordt de aandacht van de klant verkregen? Welke argumenten spreken de klant het meest aan? Hoe worden koopsignalen waargenomen? Hoe reageert de verkoper op tegenwerpingen? Hoe sluit de verkoper het gesprek resultaatgericht af? Welke acties worden er achteraf gepleegd?

MB-HBO

Incompany

Bekijk

'Klantgerichtheid voor Contactmedewerkers'Wat is klantgerichtheid? Niet alleen de uit te voeren werkzaamheden zijn belangrijk, maar ook de indruk die de klant heeft van de houding van de contactmedewerker. Het gesprek met de klant. De klant professioneel benaderen. Hoe voorkomt de contactmedewerker dat er te snel wordt beloofd, te hoge verwachtingen worden gewekt, het probleem niet wordt gebagatelliseerd en dat toch uiteindelijk de klant de aangedragen oplossing accepteert? Geloof in uzelf, uw bedrijf en uw product Probleem analyseren. Zijn de juiste afspraken gemaakt? Wat is de huidige stand van zaken? Wie is verantwoordelijk voor wat? Loyaliteit ten opzichte van eigen bedrijf is hier noodzakelijk maar ook oog hebben voor de problemen bij de klant. De juiste communicatie met de eigen organisatie. Het doorgeven van de problematiek bij de klant, voorkomen van een slechte indruk door de eigen organisatie aan te vallen, het verbeteren van het intern samenwerken om het probleem bij de klant efficiënt en sneller op te lossen. Gedrag en omgangsvormen. Niet alleen bij de klant maar ook bij de derden en eigen organisatie. De opvang van een klacht, de juiste definitie, analyse en oplossing hiervan.

MB0- HBO

Incompany

Bekijk

'Verkopend adviseren door de service -technicus'Verkoopondersteuning. De technicus draagt een beeld van het bedrijf over op de klant. De koopsignalen die de houding en adviezen van de technicus opwekken worden herkend, uitgewerkt en doorgegeven aan de eigen organisatie. Klantgericht telefoneren Informatie inwinnen, afspraken verzetten, ruggespraak houden, doorverbinden. Wat wil de klant/gebruiker? Het opzetten van een meer-verkoopstrategie Het belang van de juiste gesprekstechniek. Presenteren Juist tijdens de oplevering van een gerepareerde installatie is er de mogelijkheid om de klant of de gebruiker te wijzen op diverse andere toepassingen en gebruik van extra accessoires. Gespreksstrategie Zo logisch als de techniek is opgebouwd, zo logisch dient ook de opbouw van het gesprek tussen de technicus en de klant te zijn. Wat wil de klant? Wat is precies de storing? Hoe breng ik over dat vervanging beter is dan reparatie? Afsluiten na een service-verrichting Met de goede afsluiting en de juiste afspraak stelt de technicus zeker dat hij een tevreden klant achterlaat. De klant is op nieuwe ideeën gebracht en zal openstaan voor een vervolgafspraak met de afdeling verkoop.

Deze training is afgestemd op allen die vanuit een technische invalshoek met de klant in contact komen, via de telefoon of bij de klant in het bedrijf.

Incompany

Bekijk

'Verkoopcoaching'Voorbereiden en het voeren van diverse gesprekken. Zowel commercieel als intern (selectie, bijsturing, motivatie, beoordeling). Inzicht in eigen gedrag, klantgedrag en het gedrag van verkopers Teamsamenstelling en teambuilding Communicatie. Vaardigheden gebaseerd op de principes van NLP en emotionele intelligentie. Opzet en organisatie van een coaching plan. Snelheid, tempo, afwisseling en juiste afstemming van de activiteiten op de verkopers en de voorbereiding daartoe. Het coachingstraject in drie delen: Voorgesprek Tijdens het meereizen Het evaluatiegesprek Algemene trainingsinstructies. De kneepjes van het activeren / trainen van anderen. Opbouwen van vertrouwen. Gewerkt wordt aan persoonlijke autoriteit, toegeeflijkheid, oprechtheid en omgang met anderen gezien vanuit de leidinggevende rol, vanuit de trainers rol en vanuit de coach rol. Omgaan met mensen. Een coach werkt vanuit zijn hart, vanuit de wil te helpen. Visuele hulpmiddelen. Visualiseren van de handelingen kan bijdragen tot een groter effect van de training en de instructie. Motiveren van verkopers tijdens training en tijdens coaching. Het kunnen inspireren, motiveren en niet demotiveren van medewerkers is van essentieel belang. Coachingsformulier en actieplannen; op gestructureerde wijze de nazorg begeleiden

Verkoopleiders die zich bezig houden met het verbeteren van de verkoopresultaten, het organiseren van de afdeling en met coaching, begeleiding en ‘training on the job’ van verkopers

Coachingsessie

Bekijk

'SALES personal designed for you'Jouw ontwikkelvraagstuk staat centraal.

Tijdens deze training/coaching staat alleen jouw vraagstuk centraal. Een resultaatgerichte en persoonlijke aanpak. Inspelen op jouw behoefte aan verbetering van jouw Voor wie is deze Sales training/coaching bestemd? Deze training/coaching is alleen afgestemd op jouw. Jij wil betere resultaten behalen voor zichzelf, zijn/haar organisatie en de klanten. Deze training/coaching is alleen bestemd voor Sales mensen die geen behoefte hebben aan nog meer herhaling en dagen lang in de groep ‘verplicht’ meeluisteren en meedoen. Hier ben jij diegene die bepaalt wat en hoe je jouw leerweg eruit ziet.

Coachingsessie

Bekijk

Indicatie uurtafrief: €250,- en een dagdeel: € 775,-

Bekijk de reviews
BEKIJK Het trainingsaanbod

New review

Ja   Nee  
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

reviews (5) Add review

9,0 Het gemeleerde team is enthousiast en gedreven de training uitgekomen. Het team heeft zelf gevraagd om een vervog en heeft teruggegven dat de eerste dag zeer goed is verlopen. Kernwoorden: duidelijk. leerzaam, gezellig! 

Karin Wanders

Type: HR - leidinggevende

9,0 Harry heeft ons team geholpen aan bredere kennis en inzichten om meer timemanagement toe te passen. Wat ons als team het meest aansprak waren de verhelderende inzichten in zelfmanagement. Samen met de coaching op de werkplek door Harry zelf, is de training timemanagement zeer effectief geweest. De belofte van Harry om in één dag bekwaam te zijn, is zeker gelukt. Thea de Feijter was een klant van Harry de Lange

Thea de Feijter

Type: HR - leidinggevende

9,0 Harry is een betrokken adviseur, die op persoonlijke en doortastende wijze de juiste inzichten kan bieden en mensen in korte tijd verder kan helpen in hun persoonlijke ontwikkeling op het gebid van sales & communicatie. Jeroen Snijders was een klant van Harry de Lange

Jeroen Snijders

Type: Deelnemer

9,0 Harry heeft bij ons een tweedaagse training verzorgd, voorafgegaan door een dagdeel intake bij ons op kantoor.Harry slaagdeerin om met veel enthousiasme, een programma aan te bieden wat goed aansloot op onze wensen. Ik zie reeds het geleerde door ons team  goed in de praktijk brengen. Een mooi resultaat dus!

Roberto Bosco

Type: HR - leidinggevende

9,0 Harry heeft een training klantgericht telefoneren verzorgd voor mijn medewerkers klantenservice bij Rentex Floron en Wasserij de Blinde. Hij is een zeer ervaren trainer, die snel door heeft hoe hij zijn cursisten een stap verder kan helpen in het ontwikkelen van gesprekstechnieken.  Harry is zeer betrokken en praktisch ingesteld en heeft het vermogen om snel te doorzien wat iemand nodig heeft. Een warm en integer mens met een prettig gevoel voor humor.

Jeanet Wijtsma

Type: HR - leidinggevende

BEKIJK DE WERKWIJZE

Werkwijze

Zeer ervaren in Sales en Klantgerichtheid, ik sta garant voor een gegarandeerd resultaat in 1 dag.

Ik kiesvoor een insteek die aansluit bij de vooraf besproken verwachtingen ten aanzien van de leerdoelen en de te behalen resultaten. Mijn visie op opleiden is doen wat nodig is, niet meer of minder. Heldere feedback te geven waar de deelnemer wat mee kan. Na de training kan de deelnemer nog bij mij terecht voor advies en spiegelen.
 

Bekijk de reviews

Expertise

  • Startende manager
  • Middle management
  • Teambuilding & Teamleiderschap
  • Leidinggeven
  • Coachend leidinggeven
  • Timemanagement
  • Worklife balance & Stressbestandigheid
  • Veranderen / omgaan met verandering
  • Conflicthantering
  • Omgaan met agressie & intimidatie
  • Overige
  • Feedback geven
  • Beïnvloeden
  • Communiceren
  • Gesprekstechnieken
  • Communicatietechnieken
  • Adviesvaardigheden
  • Presenteren
  • Didactische vaardigheden
  • Functioneringsgesprekken
  • Train de Trainer
  • Acquisitie - New Business
  • Sales training
  • Account management & Strategic selling
  • Sales management
  • Commerciële vaardigheden
  • Onderhandelen
  • Netwerken
  • Beurzen & Events
  • Klantgerichtheid
  • Klantgericht telefoneren
  • Winkelpersoneel
  • Overige
  • Onderhandelen voor inkopers
  • Coaching (management)
  • Persoonlijke Effectiviteit
  • Ondernemers coaching
NEEM CONTACT OP

Contact