Hans Hofstede

dienend trainer voor duurzame relaties met klanten en medewerkers

Wie is Hans?

Trainer voor dienend Leiderschap. Dienend leiderschap, het wegnemen van angsten en het geven van vertrouwen resulteert in het nemen van verantwoordelijkheid en het krijgen van vertrouwen! Geboren en getogen in de Havenstad Rotterdam was zijn eerste baan als vanzelfsprekend in de haven. Een  beveiligingsmedewerker  die in 3 jaar alle mogelijke diploma's behaald en lid is van de OR .

lees meer

duurzaam

maatschappelijk verantwoord

MVO

leidinggeven

managen

leiderschap

dienend leiderschap

energie

salesmanagement

management

startend

gevorderd

specialist

toptrainingen

expertise

motivatie

motivatieprocessen

visie

missie

strategie

raison d' etre

intrinsiek

communiceren

communicatie

businesswise

reviews (0)

Add review

Klanten

Hans werkt(e) onderandere voor: GIBO-Flynth,  Tokheim,  Intergas Netbeheer,  Electrabel,  Tennet,  Vereniging Eigen Huis,  Theunissen Becking,  Meilof Riks,  Kenneth Smit,  Nutricia,  Zenith,  Karssen Office,  STAGO,  Pelikan,  PCA Mobile,  City Electrical Factors,  SAGEM,  Crown Cork Speciality Packaging,  Perbio Science,  Gevavi,  Selecta Vending,  SCALA,  Stadtmann Biëlla,  Georgia Pacific,  Martini Ziekenhuis Groningen,  Verkooien Beima,  HP CDS,  Scholten Awater,  Toshiba,  Infotheek,  Confed Systems,  Management Media,  Etiket Nederland,  Worktrans,  Workbus, 

MEER Over Hans

Wie is Hans

Trainer voor dienend Leiderschap.

Dienend leiderschap, het wegnemen van angsten en het geven van vertrouwen resulteert in het nemen van verantwoordelijkheid en het krijgen van vertrouwen!

Geboren en getogen in de Havenstad Rotterdam was zijn eerste baan als vanzelfsprekend in de haven. Een beveiligingsmedewerker die in 3 jaar alle mogelijke diploma's behaald en lid is van de OR. Ondanks voortvarende promotie vond hij hier te weinig voldoening. 

De volgende stap was croupier en na zijn opleiding in het Hilton Hotel te Rotterdam heeft hij in diverse casino's door heel Nederland gewerkt.In de begindagen van het Nederlandse Casino werkte hij veelal met Engelse en Duitse collega's. Zijn eerste meertalige werkomgeving. waardoor zijn talen op een bovengemiddeld niveau zijn. Hier komt hij erachter dat hij zich goed staande houd in stressvolle situaties. En dat hij goed overweg kan met klanten, hij blijkt cijfermatig aangelegd te zijn, een rekenaar van nature.

Na een aantal jaren toe aan een andere omgeving en kwam hij terecht in de wereld van de Haute Finance. Eerst als aandelenhandelaar en later als makelaar in Futures, Commodities en Valuta's. Adviseren, innemen van aan- en verkoopposities op de beurs van A.dam, London, New York, Chicago en Tokio. De voertaal is Engels in een nauw met elkaar samenwerkend team van Engelse analisten een Zweedse trader en Nederlandse Brokers en Loaders.

De ontmoeting met de vrouw waarmee hij nog steeds getrouwd is, liep synchroon met de kennismaking met de oprichters van Noorder Kroon Verzekeringen, a start-up company in spaar / levensverzekeringen. Zij vroegen hem een buitendienst in te richten en in minder dan 3 jaar heeft hij dat uitgebouwd van 1 adviseur naar 27 commerciele verzekerings-adviseurs. Het bedrijf is meer dan succesvol in de verkoop van Levensverzekeringen en zorgt voor een omwenteling in de verzekeringssector. Noorder Kroon wordt 5 jaar na oprichting verkocht aan Delta Lloyd voor 75 Miljoen gulden.

Na Noorder Kroon volgt Elan Financieel Advies, een management spin-off van Noorder Kroon. Waar hij hetzelfde truukje nogmaals doet. Vier jaar later wordt ook Elan verkocht aan Aegon onder wiens vlag hij de reorganisatie vorm geeft. Na ruim 8 jaar in de rol van Salesmanager te hebben geacteerd kriebelt het en word het tijd voor iets nieuws. 

We schrijven 1999, de begindagen van internet. Met een IT-er en een verzekeringsagent start hij een internet marketingbedrijf Leading Leads welke hypotheekleads genereerd voor hypotheekadviseurs. In 2 jaar tijd is geheel Nederland gedekt met klanten en verkopen zij ongeveer 4000 leads per jaar .

Hij tekent een 8-jarig Franchisecontract met Kenneth Smit Training een  bekend trainingbureau behorende tot de top in de Benelux. Vooral om zichzelf het vak van trainer eigen te maken. 

In 2010 de duurzaamheid in zijn hart volgend start hij  EnUZo BV, (en-nu-zo) . een advies en verkooporganisatie in zonnesystemen. EnUzo gaat op in Solarig BV dat GroenLeven particulier wordt. waar Enie uit voort is gekomen. Hans is dan al niet meer betrokken bij het bedrijf.

Al die expertise en competenties samenvoegend  is hij in staat om organisaties die zich focussen op duurzaam omgaan met de ons gegeven aarde, graag helpen. Dienen door nieuw, dienend leiderschap te tonen en durven commercieel te zijn. Geef hem een doelstelling  en hij geeft u resultaat!als  Interim Salesadvisor, Intern trainer of sales- of peoplecoach en motiverend leidinggevend..

 

 

Opleiding

2010 Scriptie intrinsieke motivatie WO
2008 Kenneth Smit Training Senior Trainer Consultant HBO
2007 Kenneth Smit Training Management Trainer HBO
2005 Kenneth Smit Training senior trainer HBO
2004 Kenneth Smit Trainingen Trainer Commerciële Communicatie HBO
1994 Middle Management ISW MBO
1991 NASD Series III HBO
1990 CEI Commodity Education Institute HBO
1984 Croupier Frans-Amerikaans roulette MBO
1982 bewaking en beveiliging SVPB MBO

Talen

Engels Zeer goed
Duits Goed

Werkervaring

JAN 1970 - HEDEN
BEKIJK Het trainingsaanbod
BEKIJK Het trainingsaanbod

New review

Ja   Nee  
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Werkwijze

Sociaal Ondernemen is het nieuwe ondernemen. Dienend Leiderschap, duurzame relaties met klanten en medewerkers bepaalt de mate van succes!

WAAROM IK?
Sociaal Ondernemen is het nieuwe ondernemen. Dienend Leiderschap, duurzame relaties met klanten en medewerkers, bewust van de effecten van ons handelen bepaalt de mate van succes van een organisatie. 
Onze wereld is heftig in beweging, klimaat, politiek,  economie, leiderschap, angst, controle, openheid, communicatie en globale actieradius, het is aan verandering onderhevig. Alles lijkt voor iedereen bereikbaar. Wij zitten in een transitiefase. En de  één zegt zie je wel!,.. Nostradamus heeft het voorspeld, een ander wijdt het aan de komst van het internet. Persoonlijk  geloof ik  meer in verhogende trillingsfrequenties van de aarde en daarmee gepaard gaande verandering van modellen en patronen. Patronen waar we al decennia op bouwen, geloven en beslissingen nemen.
Sinds mensenheugenis halen wij onze energie uit de aarde,  omdat we niet beter wisten en schijnbaar onuitputtelijke voorraden. Ik ben ervan overtuigd dat we onze energie uit andere minder schadelijke vaten moeten tappen. Energie uit wind, water en zon zijn bovengrondse bronnen die géén schade aan de aarde toebrengen en nauwelijks vervuiling veroorzaken. 


Dat geldt ook voor mensen. De patronen van volgzaamheid veranderen, leiderschap vraagt andere competenties. Als je vanuit je kracht, je talent werkt dan komt het vanzelf en kost het weinig energie. 
Ik vind respect de belangrijkste waarde in mijn leven. Respect voor de wereld waarin wij leven, respect voor alles wat leeft, respect voor elkaar. Dat komt tot uiting in mijn begeleiding, Ik train met respect voor mijn deelnemers. Perfect Selling Skills bestaan niet in die visie. Wel maak ik je duidelijk welk gedrag het beste effect heeft en tot betere resultaten zal leiden. Verplaats jezelf in je gesprekspartner: wat ziet hij, hoe denkt hij, voelt hij? Met respect voor jezelf, je gesprekspartner én het resultaat.
Dicht tegen respect zit tolerantie. Vrijmetselaars zoeken naar wat verbindt, niet naar wat scheidt! Als we zoeken naar gemeenschappelijke waarden, bouwen wij een relatie. Een relatie met je klant, met je medewerker, met je collega’s,  met iedereen die jij wenselijk acht.
Openstaan voor de overtuigingen van een ander, oprecht! nieuwsgierig door de juiste vragen te stellen. Dat is mijn overtuiging! In mijn trainingen leer jij echt luisteren en weet je verdieping in relaties te creëren.
 Duurzaamheid is de derde belangrijkste waarde voor mij. Duurzaamheid is van deze tijd, maatschappelijk verantwoord ondernemen, participeren, delen. Bewust zijn van wat ons omgeeft. Duurzaam omgaan met de ons gegeven aarde,  we denken na over afval, verspilling van het materiële en immateriële.
In onze sessies worden de zaken weer in perspectief gezet. We leren wat duurzame relaties inhouden en hoe ze te creëren, met ons personeel, onze medewerkers, én met de collega van die andere afdeling. Wij bouwen duurzame relaties met onze klanten, cliënten en co-workers. We kijken naar de investeringswaarde van relaties met wederkerigheid met een win-win-win resultaat. Zoeken naar die extra bijdrage die we kunnen leveren. Dat maakt dat je waardevoller bent dan je concurrent!

Bekijk de reviews

Expertise

  • Executive management
  • Startende manager
  • Middle management
  • Teambuilding & Teamleiderschap
  • Leidinggeven
  • Coachend leidinggeven
  • Verandermanagement
  • Strategisch Management
  • Business Development & Innovatie
  • Financieel Management
  • Overige
  • Functioneringsgesprekken
  • Assertiviteit
  • Projectmanagement
  • Feedback geven
  • Beïnvloeden
  • Communiceren
  • Gesprekstechnieken
  • Communicatietechnieken
  • Adviesvaardigheden
  • Presenteren
  • Klantgerichtheid
  • Inkoopmanagement
  • Loopbaancoaching
  • Work Life Balance Coaching
  • Coaching (management)
  • Persoonlijke Effectiviteit
  • Stressbestendigheid
  • ZZP - coaching
  • Ondernemers coaching
NEEM CONTACT OP

Contact