Gijs van der Woude
Interventionair voor mens & organisatie
Interventionist, heeft gerenommeerde bedrijven, organisaties en hun medewerkers begeleid. Hij werkt met directies en (management) teams.
Rode draad is blijvende verandering in samenwerking en communicatie in teams én met de klant. Hij heeft zelf een commerciële achtergrond en heeft roots als adviseur in commercie en communicatie.
Zijn huidige werkveld is teamontwikkeling en leiderschapsvragen in organisaties. In deze organisaties werkt hij met teams en hun leiders aan hun groei en ontwikkeling. De implementatie van gedrag en resultaten staat daarbij altijd centraal.
Hij werkt met de boven- en onderstroom, de uitgesproken en onuitgesproken zaken. Door de inzet van ruimtelijk werken en organisatie opstellingen helpt hij het voelbare zichtbaar maken. Dit koppelt hij aan de mindset (overtuiging) van het team én van de teamleden individueel. Voor hen is het dan mogelijk de confrontatie aan te gaan in het hier en nu. Het team ontwerpt en stelt dan een uitdagende toekomst vast met concrete resultaten en gezonde onderlinge verhoudingen en werken daar planmatig naar toe.
Het effect hiervan is zichtbaar in het effectief behalen van doelstellingen.
Gereedschapkist Best Year Yet jaar programma, Lencioni (5 frustraties van teamwork), MBTI, Belbin, Kernkwaliteiten, Roos van Leary, Enneagram, Bateson NLP, karakterstructuren van Wilhelm Reich, 7 eigenschappen van effectief leiderschap van Covey, Systemisch werk in organisaties; (Familie & Organisatie opstellingen en diverse vormen van ruimtelijk werken), Masterclass Sales en Accountmanagement
WERKWIJZE
“Ik ga er van uit dat organisaties zelf heel goed weten wat er dient te gebeuren en soms wordt de menselijke maat vergeten of niet gezien.
“Bij mij kunt u er op rekenen dat ik u met een portie eigenwijsheid, kritische bevlogenheid en oplossingsgericht zal spiegelen in uw vraag. Training an sich is in mijn ervaring niet dé oplossing. Vanuit organisatie perspectief zie ik vaak dat het gaat over leiderschap. Dán krijgt de organisatie het voorbeeld om te volgen en worden gevraagde veranderingen gedragen en vóórgeleefd.
Ik werk graag met moedige managers en directeuren die de bron van de issues en uitdagingen waar ze zich voor gesteld zien, durven aan te kijken.
De issues gaan bijvoorbeeld over klanten die melden dat ze ontevreden zijn over de wijze waarop ze worden gezien en bediend, of over hoe er intern tussen de verschillende afdelingen wordt tegengewerkt.”
KLANTEN
Gijs werkt(e) onder andere voor: Realaties: Eneco Joulz, KPN Telecom, Rijkswaterstaat, C1000, Bavaria, Boer & Croon, Unilever NL/ Russia/ South Africa, OHRA, Johnson & Johnson, DAG Media, VU MC Academie, Consumentenbond, HP, Portaal, Shell Pernis, Toppak, Nederlandse Spoorwegen, Erasmus MC, nonprofitorganisaties als The Hunger Project, vereniging Solidair en TEDxYouth @Amsterdam