Bas van Riet
Commercieel (praktijkgericht)Trainer & Coach
Bas is een gedreven salestrainer met passie voor zijn vak en heeft zelf veel verkoopervaring opgedaan in diverse commerciële functies.
Bas heeft de mooie combinatie van training en sales. Dat betekent dat hij klantgericht denkt en onderneemt, ook als oprichter van Dutch Training Professionals. Na een aantal jaren werkzaam te zijn geweest in diverse sales functies heeft Bas in 2007 de overstap gemaakt naar de wereld van training en coaching.
Hij heeft gewerkt als trainer in vaste dienst bij onder andere Vergouwen Overduin en sinds begin 2012 is hij begonnen als zelfstandig trainer op het gebied van commercie en klantgerichtheid.
Naast het geven van commerciële trainingen is hij zelf ook altijd actief gebleven op het gebied van verkopen en netwerken en combineert hij zijn trainingservaring met zijn eigen sales-ervaring.
WERKWIJZE
Opdrachtgevers helpen succesvol te zijn/worden geeft mij een heerlijk gevoel! Zowel als founder en matchmaker bij Dutch Training Professionals als commercieel trainer.
Verder helpen
Het helpen, delen, geven en mensen/organisaties laten groeien is iets wat ik graag doe, mij een goed gevoel geeft en een tweede natuur is geworden. Mijn natuurlijke enthousiasme en nieuwsgierigheid kan ik daar dan ook helemaal in kwijt.
Sales is een vak apart
Sales is in mijn ogen een vak apart. Een mooi, soms onderschat en intrigerend vak waar veel bij komt kijken zoals o.a. zelfkennis, productkennis, mensenkennis, branchekennis, klantgerichtheid, lef, vertrouwen, nieuwsgierigheid, enthousiasme, doorzettingsvermogen, motivatie, communicatieve vaardigheden en natuurlijk de juiste attitude.
Confronterend en inspirerend met respect voor het individu
Met mijn nieuwsgierigheid en sterk analytische vermogen zorg ik ervoor dat ik talenten en aandachtspunten van deelnemers snel en doeltreffend signaleer. Als ik daarbij moet confronteren schroom ik daar niet voor maar ik zorg wel altijd voor de juiste balans. Deelnemers worden voor, tijdens en na de training door mij aangezet tot zelfreflectie om er voor te zorgen dat de bewustwording en/of het geleerde daadwerkelijk toegepast wordt in de eigen praktijk.
Interactie en afwisselend. Leren is ook Fun.
Daarnaast streef ik er altijd naar dat de interventies verbindend, interactief, afwisselend en met enthousiasme en fun worden gegeven.
Eerlijk en betrokken
Bovenal ben ik eerlijk en probeer ik mijzelf zo snel mogelijk overbodig te maken. U/de deelnemer moet het doen! Desgewenst denk ik natuurlijk graag mee over een vaste rol, next step of opfrissingsmomenten maar alleen als dat toegevoegde waarde heeft en/of u zelf de expertise niet in huis heeft. Mocht een training of interventie in mijn ogen dan ook geen gewenst resultaat hebben dan hoort u dat ook zodat u een weloverwogen keuze kunt maken.
Doelgroep
Met mijn confronterende stijl (oprecht en met respect) weet ik ook de meer ervaren verkopers wakker te schudden maar qua doelgroep heb ik een zwak voor junior en medior salesprofessionals en geniet ik er het meest van om met hen aan de slag te gaan.
KLANTEN
Bas werkt(e) onder andere voor: ABN Amro, Aegon, Alliander, Arag, Arval, Bacardi, CBRE, CBS Outdoor, Cegos, De Nederlandsche Bank, Deltares, Eneco, Ernst & Young, Essent, Fortis, Gemeente Zwolle, Het huis Opticiëns, ING, Kvk Amsterdam, Mazars, Mediaplanet, Mees Pierson, Ministerie van financiën, Nationalevacaturebank.nl, Nedap, NUON, OV media, Randstad, Reed Business, Tele2, Telfort, TradeDoubler, TrafficBuilders, UWV, VNU Vacature Media, Ziggo, Werkspot en meer...