Nathalie Gispen

Coach-counsellor/procesbegeleider/trainer

Drs Nathalie Gispen is coach, counselor en trainer Persoonlijk Leiderschap en Management Development voor engels- en nederlandstaligen.


management ervaring
Voor managers en professionals
Genadeloos in contact
Transactionele Analyse
Persoonlijk leiderschap
Leiderschapsontwikkeling
Meertalig Frans en Engels sprekend
engels native speaker
NLP
TA

Als trainer, coach, counselor, manager en procesbegeleider is Nathalie sinds 1998 een ontwikkelaar van mensen en organisaties. Zij is expert in interactie tussen mensen, zowel in bedrijfssituaties als privé.

Haar teamleden omschrijven haar als "een teambuilder pur sang". Na 9 jaar in de zakelijke dienstverlening gewerkt te hebben (Taleninstituut Babel, Unique, Sprint Telecommunications, Stichting Pion) ontwikkelde zij zich in haar 12 jaar bij Boertien en Partners tot een allround trainer en coach/counselor in de Transactionele Analyse.

Als manager van 15 trainers beheerde zij een portefeuille van 3,5 mio omzet. Sinds 2010 werkt zij als zelfstandig coach, counselor, procesbegeleider en trainer voor klanten in zowel de profit als non-profit sector.

 

WERKWIJZE

Voor elke vraag over management development, persoonlijk leiderschap, beïnvloeden, communicatie; voor wie toe is aan werkelijke verandering.

Voor wie werk ik: Alle (Nederlands- of Engelstalige) managers en hoger opgeleide professionals die toe zijn aan werkelijke verandering en die willen weten:

  • hoe ze hun persoonlijk leiderschap vorm kunnen geven en daarmee meester kunnen zijn over het eigen leren
  • hoe ze een sterke coachende manager kunnen zijn
  • hoe ze veranderprocessen door hun eigen gedrag belemmeren of bevorderen,
  • hoe ze anderen in beweging krijgen,
  • hoe ze in hun communicatie zichzelf verbergen of juist laten zien

Want het is de gewoonste zaak van de wereld dat:

  • …we moeten samenwerken met anderen om onze doelen te behalen
  • …we mensen zijn en geen productiemiddel, kapitaal, robot, instrument…
  • …we ook graag als gewoon mens behandeld willen worden, of we nou medewerker of manager zijn
  • …we emoties hebben die ons soms dwars zitten en ons oordeel vertroebelen
  • …anderen emoties hebben die ons soms dwars zitten en ons oordeel vertroebelen…
  • …we behoefte hebben aan contact, waardering en erkenning van ons bestaan, zelfs al krijgen we ook nog goed betaald
  • …persoonlijk leiderschap een kritische succesfactor is voor ons welslagen op welk gebied dan ook.

Toch vergeten we dit regelmatig. Daarom GISPENEffect. Om je te helpen herinneren, in de hectiek van targets, deadlines, LEAN & mean, productieschema’s, taaktstellingen, POP’s enz. aan wat de gewoonste zaak van de wereld zou moeten zijn: je hebt met mensen te maken, en mensen verschillen!

Aanpak in coaching, procesbegeleiding, training, counseling.

Als oud-manager ken ik de wereld van managers uit eigen ervaring, de buitenwereld (de zakelijke kant). Als coach/counselor in de Transactionele Analyse heb ik geleerd hoe de menselijke binnenwereld werkt (de psychologische kant). In mijn aanpak verbind ik die 2 werelden door het volgende stappenplan te hanteren bij elke interventie: 

Fase 1 Zelfkennis opdoen 

Fase 2 Kiezen 

Fase 3 Implementeren 

Bij Zelfkennis opdoen werken we met TA concepten aan het vergroten van je zelfinzicht: waarom doe je wat je doet en welk herbesluit wil je daarover nemen. Bij Kiezen breng je focus aan en besluit je in welke situaties je nieuw gedrag wilt gaan vertonen met welke persoonlijke en zakelijke ambities of doelstellingen. Bij Implementeren ga je experimenteren met nieuw gedrag en volgen we je progressie door nauwkeurig terug te koppelen wat wel en niet werkt. Daarmee leer je successen vieren, want dat vergroot de kans dat je het nieuwe gedrag blijft herhalen. 

Ik werk hoogstpersoonlijk en betrokken door mijzelf als radar in het hier te gebruiken.
Door naar jou te luisteren en te kijken en je te vertellen wat me opvalt of raakt.

Met respect voor het verleden dat jou gevormd heeft, help ik je de blijvende veranderingen in je persoon, gedrag of organisatie te realiseren die je nastreeft.

Mijn favoriete methode is de psychologische methode van de Transactionele Analyse, vanwege zijn diepgang en compleetheid.

Daarnaast werk ik met het gedachtengoed van de NLP, Patrick Lencioni  en oplossingsgericht coachen. Allemaal methoden die ervan uitgaang dat we geen 'typetjes' zijn, maar mensen van vlees en bloed die ook als zodanig behandeld willen worden.

Tenslotte: ik kies díe werkwijze die het best bij jou en je leerdoelstellingen of die van je organisatie aansluit. Elk leertraject is dus, of het nou een 1-session-cure of een traject van een jaar is, uniek.

 

KLANTEN

Nathalie werkt(e) onder andere voor: Randstad Nederland,  Nyenrode,  Nationale Nederlanden,  Siemens,  Interxion,  Unit4,  ABN Amro,  ING,  NMA,  SVO,  Unilever,  IgloMora,  BMW,  AON,  Boertiengroep/NCOI,  Basisschool de Piramide


Reviews

Wat haal je met Nathalie in huis? Een samenwerkingspartner die goed (tussen de regels door) luistert en tegelijkertijd uitdaagt met haar eigen visie, expertise en observaties. Behalve dat ze haar eigen deskundigheid en professionaliteit inzet, heeft zij toegang tot een netwerk van andere specialisten die ze inzet daar waar deze toegevoegde waarde bieden. Zij luistert, denkt mee en begrijpt snel en goed hoe het werkt in onze business. De cocktail van deze kwaliteiten zorgt voor een dienstverlening die prima aansluit (en blijft aansluiten) bij onze vraag, voor creativiteit en kwaliteit. In haar trainingen en coachings creëert zij in no-time een veilige omgeving waarin mensen zich durven te laten zien, oesters zich openen en parels zich openbaren. Woorden die haar interventies typeren zijn: veiligheid, wederzijds respect, essentie, hoogstpersoonlijk, diepgang, 'niets menselijks is haar vreemd', confronterend. In haar interventies is er geen ontsnappen mogelijk: ze raken de essentie in het hier & nu waardoor je bij de les blijft en aan de bak gaat. Ze creëert beweging met resultaat, vanuit een heldere visie op de ontwikkeling van persoonlijk leiderschap binnen organisaties. De combinatie van haar scherpe blik, warme hart en stijlflexibiliteit laat z’n sporen na: wanneer Nathalies opdracht erop zit, kunnen anderen zelfstandig verder met hùn opdracht en blijven in beweging.
en HRD, Randstad Nederland
Katja Bais
sr. manager HR Operations en HRD
Randstad Nederland
Na een aantal jaren in een nieuwe positie te hebben gewerkt merkte ik dat er in mijn gedrag een aantal dingen terugkwamen die ik dacht kwijtgeraakt te zijn. Blijkbaar was er iets veranderd waardoor ik minder effectief werd. Via mijn werkgever ben ik met Nathalie in contact gekomen die een aantal teamsessies met mijn managersgroep had gedraaid. De aanpak van deze sessies en de impact die ze had gehad op mijn groep waren reden om met Nathalie verder te praten over individuele coaching voor mijzelf. Nathalie is in staat om heel goed te luisteren en door te vragen op onbewuste tussenzinnetjes waar vaak iets achter zit. Nathalie durft te confronteren en je komt als commerciële jongen niet weg met een makkelijk antwoord. Ze blijft terugkomen op eerdere cases, is oprecht betrokken en geeft de rode draad tussen de coachingsessies prima aan. Nathalie heeft mij inzicht gegeven in mijzelf als leidinggevende maar ook inzicht in datgene wat ik kwijtgeraakt ben en wat ik aan kracht heb ingeleverd en waarom dat is gebeurd. Hiermee heb ik een stap naar voren gemaakt, ben dichter bij mezelf gekomen en dat maakt mij een authentieker en prettiger mens! Nathalie, bedankt daarvoor!
Wim van Wanrooij,
directeur Randstad Specialties